Czat i narzędzie współpracy Google dla zespołów
Hangouts Chat to zaktualizowana wersja Google Hangouts przeprojektowana do użytku biznesowego i zintegrowana z G Suite aplikacji biznesowych. Pozycjonowany jako alternatywa dla Slacka, Hangouts Chat ma na celu usprawnienie współpracy online i komunikacji między członkami zespołu w dowolnym miejscu na świecie.
Integracja aplikacji Google
Sam Hangouts Chat jest porównywalna z innymi usługami komunikatora zespołowego: może być używany jako komunikator internetowy lub jako narzędzie do komunikacji opartej na projektach z wirtualnymi pokojami dedykowanymi dla każdego projektu lub zadanie. Miejsce, w którym Hangouts błyszczy, to integracja z istniejącymi produktami Google. Jako aplikacja G Suite, Hangouts Chat bezproblemowo współpracuje z Dyskiem Google, Dokumentami, Arkuszami, Prezentacjami, Kalendarzem i aplikacją do wideokonferencji Google Hangouts Meet. Obsługuje również do 8000 użytkowników na pomieszczenie, dzięki czemu nadaje się zarówno do małych, jak i dużych projektów. Jednak rosnąca liczba narzędzi komunikacyjnych Google – w tym Hangouts Chat, Hangouts Meet, Allo, Duo i starsza aplikacja Hangouts – może sprawić, że niektórzy użytkownicy będą zdezorientowani, z której aplikacji powinni korzystać.
Ulepsz swój przepływ pracy dzięki sztucznej inteligencji
Dzięki Hangouts Chat Google wykorzystało możliwości sztucznej inteligencji do tworzenia „botów”, które mogą być używane do automatyzacji powtarzalnych zadań. Te zautomatyzowane programy wykonują określone czynności podczas interakcji z nimi w interfejsie czatu. Na przykład możesz poprosić bota o zaplanowanie spotkania, a będzie on współpracował z Kalendarzem Google, aby dodać go do harmonogramu zespołu – może nawet zarezerwować salę konferencyjną. Google bez wątpienia będzie nadal rozwijać tę funkcję, więc warto zwrócić na nią uwagę w przyszłych wersjach.